איך בונים אתר אינטרנט לעסק? PDF הדפסה דוא
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 
אינטרנט קידום אתרים ושיווק באינטרנט - בניית אתרים
השיעור נכתב על ידי : גילה בן אברהם   
חמישי, 21 מאי 2009 12:57
חושב להקים אתר לעסק? להלן מה שאתה, כבעל העסק, צריך לעשות כדי שהאתר שלך יהיה מוצלח{mospagebreak}

הרבה מבעלי העסקים, אפילו הגדולים שבהם, חוזרים על טעויות כאשר הם באים להקים אתר או להזמין תוכנה לעסק. אין ממש טעויות חדשות אלא רק עסקים חדשים שעושים טעויות ותיקות ומשלמים על כך כסף לשווא.

אני ממליצה, לפני שניגשים בכלל לבחור איש מקצוע, שבו עם עצמכם ועם השאלון הבא, ונסו לגבש עמדה ברורה על האתר שלכם.

הציפייה, שאיש המקצוע (המתכנת, המעצב או מנכ"לית הסטודיו) יעשו את העבודה הזו במקומך וידעו להתאים לך את הפתרון הטכנולוגי שהעסק שלך צריך, גורמת הרבה פעמים למפח נפש מר.

הסיבות לכך:

א' – אין להם מושג בעסק שלך (גם אם הם מתנהגים שכן..). הם מומחים לתחומים שלהם.

ב' – אין להם אינטרס לשבת איתך שעות בניתוח הצרכים שלך. הם יכולים לפרוש בפניך את מרכולתם, להראות לך איזה דברים מדהימים טכנולוגית הם עשו בעבר – ולך ישאר "רק" לבחור. לא ראית מעודך אתר אינטרנט? לא שמעת בחייך את המילה "באנר"? בעייה שלך! (ונדחוף לך עוד מכירה..)

כאשר אני פוגשת לקוח בפעם הראשונה, אז חוץ מלשאול אותו על העסק שלו, הכרתו את עולם התוכנה והאינטרנט, המשפחה והילדים, אני מעמידה אותו מול מספר שאלות חשובות.

זהו תהליך קצר שלוקח בד"כ פחות משעה ובסופו שנינו נדע יותר מה הוא באמת צריך בשביל העסק והאם אנו מתאימים זה לזה כדי לעבוד יחד:

1.      השאלה הראשונה והחשובה מכל: מהי המטרה שלי בהקמת אתר האינטרנט?

מבחינתי משפט אחד, לא יותר מ-7 מילים.  כמה שיותר ממוקד מצד אחד, אבל מצד שני מקיף את הצרכים של העסק. להגיד "אני רוצה אתר תדמיתי" או "אני רוצה לגייס לקוחות" זה כללי מידי. להגיד "אני רוצה לסלוק כרטיסי אשראי ולרשום אנשים לסדנאות שלי"  זה ספציפי מדי.  להגיד "המטרה שלי באתר זה לספר על העסק שלי, להציג תיק עבודות ולגרום לכמה שיותר אנשים ליצור איתי קשר" – זה בכיוון.

מספר דוגמאות:

א.      אני מעוניין שאנשים ששמעו שאני מעביר הרצאות וסדנאות יוכלו להכנס לאתר שלי, לקבל אינפורמציה מלאה יותר ולהרשם לסדנא או להזמין הרצאה.

ב.      המטרה שלי באתר היא להסביר מהי שיטת אלכסנדר, איך נראים התרגילים ולמה השיטה עובדת.

ג.       המטרה של האתר היא לחשוף אנשים לתחום הטיפולי המיוחד בו אני עוסקת ולחשוף אותי כאדם וכמטפלת כישרונית בתחום.

ד.      המטרה של האתר היא ליצור קהילה ומקום מפגש לאנשים העוסקים בפעילות משותפת, לקדם פעילות זו ולצרף אנשים נוספים לקהילה.

 

 

 

2. שאלה אחרת, שחשוב מאוד לענות עליה היא, אילו סוגי משתמשים יהיו באתר שלי?

אקדים ואומר ש"סוגי משתמשים" הם אנשים שנכנסים אל האתר שלך, אחרי שהוא הוקם, אבל בגלל שהם אנשים שונים, שהגיעו ממקומות שונים אל העסק שלך ועם רמת ידע משתנה עליך ועל מה יש לך להציע - הם גם מחפשים דברים שונים באתר. יהיה לך הרבה יותר קל לפלח את האנשים האלו לקבוצות, אחרי שתענה לשאלה הראשונה על המטרה. כדי לאפיין את סוגי המשתמשים, מועיל לחשוב על:

א.      איך הם הגיעו לאתר?

ב.      מהי רמת הידע שלהם עליי ועל העסק שלי?

ג.       האם כל המוצרים והשירותים שאני מציע בעסק שלי מתאימים לכולם, או שיש קהלים מסוימים שדברים שונים מתאימים להם?

למשל: אם אנו מדברים על מטפלת בשיטת אלכסנדר, אפשרות אחת לפלח את קהל המשתמשים של האתר שלה היא:

1.      אנשים שבכלל לא מכירים את טכניקת אלכסנדר

2.      אנשים שמכירים את הטכניקה אבל לא מכירים אותה כמטפלת

3.      אנשים שמכירים אותה (אולי כבר עשו אצלה טיפול) ומחפשים לקבל ערך מוסף ממנה (מאמרים שכתבה, מענה על שאלות ועוד ועוד)

לפחות שני סוגי משתמשים תמיד יהיו לאתר שלך: אנשים שכבר מכירים את העסק שלך ובאים לראות מה חדש (או מה עוד יש לך להציע) ואנשים שלא שמעו עליך אף פעם ובאים לראות מי את/ה. יכולות להיות וריאציות רבות: אנשים שהם חברים בארגון המקצועי שהקמת, למשל. אנשים מתחומים מקבילים לשלך שבאים ליצור איתך שיתופי פעולה. אני תמיד מנסה למקד ולא להגיע ליותר מ-5 סוגי משתמשים באתר אחד. אם יש בעסק שלך יותר מ-5 סוגי קשרים עיסקיים, אז יש לפי דעתי מקום לחשוב על הקמת יותר מאתר אחד.

3.      איזה דברים עיקריים (עד שלושה)  אציג באתר שלי כדי להשיג את מטרתי המרכזית?

שאלה קצת טריקית. כי הרי איך אוכל לחשוב על שלושה דברים לתת באתר, אם מעולם לא היה לי אתר ואין לי מושג מה נותנים באתר? ועדיין יש כמה דרכים לענות על זה (או לפחות להתקרב לתשובה)

-          לנסות לחשוב על הדברים שאני עושה בעסק שלי היום. האם אני מזמינה אנשים לטיפול חינם? האם אני נותנת הנחות בימים מסוימים? האם יש לי אלבום של העוגות המעוצבות שלי שאני נותנת ללקוחות להתרשם ממנו? האם אני מציג תשואות (בעילום שם כמובן) של תיקי ההשקעות שאני מנהל?

-          לנסות לחשוב על דברים שאני לא עושה בעסק שלי היום אבל הייתי שוקל/ת לעשות לו היה לי זמן/כסף בלתי מוגבלים. הרבה מהמהפכה שקרתה בעקבות האינטרנט, קרתה כי פתאום היה אפשר להגיע להרבה יותר אנשים מאשר רק ברחוב/בעיר/מדינה שלי. כמו כן היה אפשר להציע דברים שאין להם עלות (או שעלותם הנה חד פעמית ויחסית זניחה) כמו: מאמר שכתבתי.

-          להתייעץ עם מישהו שכן מבין בטכנולוגיה ובו בזמן אמפתי למטרה שלך. כמוני למשל J

 

לדוגמא: אם מטרת האתר היא "לחשוף אנשים לתחום הטיפולי המיוחד בו אני עוסקת ולחשוף אותי כאדם וכמטפלת כישרונית בתחום", כדאי לבסס את השגת המטרה על: קורות חיים בתוספת המלצות ותעודות, קישורים למידע חיצוני ללימוד הנושא הנ"ל ופורום טיפולי בו אענה על שאלות הגולשים.

המלצה חמה שלי לשלב הזה, שהוא שלב מאוד מאוד חשוב בהגדרת האופי של האתר: לא להשאיר דברים ליד המקרה! אם אינך בטוח במטרת האתר או באיזה פתרון עיסקי לבחור כדי לממש מטרה זו, אני מזמינה אותך לפגוש מאמן עיסקי, אורן טוקר  (054-7935936) , שיוכל לכוון אותך בצורה הרבה יותר קלה אל הדרך שנכונה לך ולחסוך לך: זמן, אנרגיה וכסף.

אשמח לשמוע שאלות, תגובות, ותהיות שעולות אצלך בתהליך.

צור קשר בכל שעה,

גילה בן אברהם |054-8124145 | thinkmore@walla.com |


גילה בן אברהם
סל פתרונות תוכנה
www.thebag.co.il
054-8124145

עוד בנושא
מאמרים קשורים
מיתוג
איך תתאימו צבעים למותג שלכם - צבעים מדברים - הדבר הכי חשוב בתדמית העסק שלכם כיצד הצבעים יהיו השליחים שלנו לקרוא ללקוחות - "הי, אנחנו כאן...
דרושים, משרות, קבלה לעבודה
אם אומרים לכם שיש משהו ישראלי באינטרנט שפועל לטובת האזרח הקטן יותר טוב מאשר בארה"ב, לא הייתם לפחות מעט מופתעים? ובכן למזלכם הרב, לפחות אם...
דרושים, משרות, קבלה לעבודה
אם גם אתם עוד לא התחלתם לחפש עבודה מהבית פחות סביר שאתם יודעים את האמת המלאה על התחום הזה, ויכול מאד להיות שגם אתם נפלתם קורבן לאחת מבין...
כללי1
כולם רוצים חיים קלים ונוחים, בלי יותר מדי מאמץ, אנחנו רוצים בן או בת זוג מיוחדים כמו שאנחנו אוהבים (אביר על סוס לבן, או נסיכת החלומות) כולנו...
פרחים
כידוע כיום מאוד קשה לבחור רהיטים לגינה, מכיוון שיש כל כך הרבה מבחר: רהיטים מברזל ורהיטים מראטן ומפלסטי ומעץ.  כמובן שלכל אחד מהחומרים יש...
מאמרים אחרונים
מאמרים אחרונים
בריאות ורפואה כללי
טיפול דיאדי איך בונים ביטחון עצמי לילדים? אילו סוגי טיפולים מתאימים להורים – ואילו מתאימים לילדים? ואיך יודעים לאיזה מטפל כדאי לפנות?...
הקמת חברה עסק חדש
מיתוג - מסרים וקבוצות צבעים - ראו איזה קבוצה מקבוצות הצבעים הכי תתאים למותג שלכם: כולנו כבר מכירים ויודעים בדיוק מה משדר לנו האדום, ומה...
דרושים, משרות, קבלה לעבודה
כל אחד מאינו כבר התרגל היטב לסביבה המשרדית, שלא תמיד עושה טוב לנפש אבל בהחלט עושה טוב למעסיק או לחברה שבה מועסק העובד, מבחינת ביצועים...
מיתוג
איך תתאימו צבעים למותג שלכם - צבעים מדברים - הדבר הכי חשוב בתדמית העסק שלכם כיצד הצבעים יהיו השליחים שלנו לקרוא ללקוחות - "הי, אנחנו כאן...
דרושים, משרות, קבלה לעבודה
המטרה של חל"ת (חופשה ללא תשלום) – מושג חדש יחסית שנכנס לחיינו ולמרבה הצער גם לתרבות המיינסטרים הכלכלית – היא לאפשר לכל מי שאיבד את עבודתו,...
 

risom

התחברות לאתר






התחבר באמצעות:

STU2

מאמרים - כל הזכויות שמורות לפרסום אתרים באינטרנט מבית אקטיביטק בע"מ קידום אתרים