איך תתאימו צבעים למותג שלכם PDF הדפסה דוא
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 
אינטרנט קידום אתרים ושיווק באינטרנט - מיתוג
השיעור נכתב על ידי : עופרה ברלב   
שבת, 20 פברואר 2021 22:50

איך תתאימו צבעים למותג שלכם -
צבעים מדברים - הדבר הכי חשוב בתדמית העסק שלכם

כיצד הצבעים יהיו השליחים שלנו לקרוא ללקוחות - "הי, אנחנו כאן בשבילכם, ויש לנו בדיוק את מה שאתם צריכים ורוצים!!"

אז נתחיל מהעובדה הידועה לכולנו, שצבעים הם חלקים של קרני אור, (זוכרים את הניסוי עם הפריזמה משיעורי טבע?) שזה אומר שהם אנרגיות, ואנרגיות משפיעות באופן לגמרי מוחשי, וזה לא דמיונות. מה שאומר, שאם נביט על צבע כלשהו, מיד יעברו בנו תחושות מאד מסוימות. וזו בדיוק הסיבה שבחירת צבע או פלטת צבעים מדויקים שייצגו את המותג שלנו, כ"כ קריטית. כי צבע הוא כלי מעביר תחושות ומסרים, רגשות וחוויות, מאין כמוהו.

בנוסף - צבע הוא הגירוי הכי מהיר שהעין שלנו תקלוט. עוד לפני הלוגו, וכמובן הרבה לפני כל טקסט שהוא. מיד נקלוט את האדום של בנק הפועלים, את הירוק של דיסקונט, ואת הכחול-תכלת של לאומי.

במטרה להנגיש את הנושא החשוב הזה לבעלי/ות עסקים, הנה סקירה קצרה על כל צבע וצבע בנפרד, כך תוכלו לוודא שהצבעים המייצגים את המותג המיוחד שלכם, אכן נבחרו בדייקנות.

אבל לפני כן אבחנה חשובה - הבחינו בין צבעים כרומטיים ללא כרומטיים. מה הכוונה?

הצבעים הכרומטיים נכללים בתוך הספקטרום שבקרני האור - כחול, סגול, ירוק צהוב וכו'.

לעומתם, הצבעים הלא-כרומטיים, שבכלל לא מוגדרים כצבעים, אלא כדרגות שונות של אור, או העדר אור (חושך), הלא הם המנעד מלבן, דרך כל האפורים, ועד שחור. למרות שהם לא מוגדרים כך, העולם הרחב מכנה אותם צבעים, וכך גם כאן נתייחס אליהם. בגדול - הצבעים הללו ישמשו אותנו באופן נפלא להעביר מסרים של יוקרה, אנינות טעם, איפוק ואצילות, ובכך מאד יתאימו למוצרי יוקרה ופרמיום.

אז נתחיל בצבע הלבן - שבהגדרתו - מייצג אור מלא. זו הסיבה שהלבן מתקשר באופן אוטומטי לטוהר, זוך. מזכיר עולם מכוסה בשלג - שקט, שלווה. בראשיתיות, ראשוניות, ניקיון, רוחניות גבוהה.  זו הסיבה שכלה תלבש לבן ליום החשוב בחייה. ושימו לב עד כמה מוצרי ניקיון ישתמשו בצבע הלבן לאריזות שלהם, תוך העברת מסר של היגיינה.

לעומתו - השחור, המייצג העדר אור מוחלט, לילה, אפלה. מתחבר למוות, בגדי אלמנות. אבל יש עוד צד לשחור - הוא מאד אלגנטי, חליפות ושמלות ערב חגיגיות.

האפורים - מייצגים דרגות שונות של אור. בעיקרון, האפור נחשב לצבע ניטראלי, יתמוך היטב בצבעים אחרים, ואפילו יגביר את עוצמתם. אפורים בהירים ישדרו מסרים של כסף, לעומתם הבינוניים והכהים יתחברו אל חומרים כמו בטון, אספלט ופחם. אולי זו הסיבה שהוא מייצג גם את השגרה, השעמום, את המושג 'חיים אפרוריים'.

צבעים כרומטיים: 
תחילה נדבר על 3 צבעי היסוד -

אדום - תמיד מתחילים באדום, הצבע הכי בולט בשטח, אוטומטית מתחבר לנו לדם. עם כל המשמעויות של דם. גם חיים, אבל גם רצח. גם תאוות, מזון, בשר, יין, אבל גם חום ואהבה, לבבות אדומים. אש, עם משמעויות חיוביות כמו חיבוק וחום, אבל גם שריפה.

כחול - כשאומרים כחול, רואים מיד שמים או ים. השמים האינסופיים מתקשרים לרוחניות, והמים מטהרים, מנקים. צבע רוחני ונטול תאוות. אולי גם נטול רגשות. אולי זו הסיבה שהכחול כ"כ מתחבר טוב לטכנולוגיה ולחשיבה הגיונית וראלית

צהוב - כמו השמש, כמו שדה חרציות, או חמניות, או חיטה בשלה באמצע הקיץ. צבע אופטימי ושמח. לא לחינם הצהוב נבחר לסימבול הסמיילי הידוע. מצד אחד הוא אכן מתחבר למסרים של שמחה, ומצד שני, בהיותו צבע צעקני, הוא מייצג באופן מדויק מסרים של זולות. לדוג' - רשת מחסני חשמל ורשת 'יש'.

הצבעים הכרומטיים המשניים, נוצרים מערבוב של 3 צבעי היסוד -

ירוק - נוצר מערבוב צהוב וכחול. הירוק - כמו שדה ירוק ורענן, מתחבר לעולם הצומח, ואכן נותן תחושה של צמיחה, התחדשות, תחיה מחדש.התחושות שעוברות בנו כאשר אנחנו מסתכלים על מרחבים ירוקים - שלוה, רוגע, מרפא, ילוו אותנו כאשר נביט בצבע הירוק. זו בדיוק הסיבה שתחומים רפואיים וטיפוליים אימצו את הירוק לעצמם, כמה קופות חולים שילבו אותו בתוך המיתוג שלהן, שלא לדבר על הצבע השולט בחדרי ניתוח.

כתום - נוצר מערבוב צהוב ואדום - ג'ינג'י אנרגטי - צבע מלא מרץ, אנרגיה ותעוזה. מתאים לתחומים בהם ירצו לשדר דינמיקה, כמו חדרי ספורט וכושר, לדוגמה. צבע שמתאים לצעירים ולצעירים ברוחם בהיותו משדר תנועה, חוסר שקט ותזזיות.

סגול - נוצר מערבוב כחול ואדום - צבע שממזג בתוכו את ניגודי הכחול והאדום. מתחבר למסתורין, לרוחניות וגם לנשיות. שימו לב עד כמה הסגול מככב בתחומי הקוסמטיקה והטיפוח הנשי.

חום - נוצר מערבוב כל 3 צבעי היסוד - מזכיר את האדמה ואת העץ הטבעי. משדר יציבות, 2 רגלים על האדמה. מהיבט נוסף שלו - מתחבר למסורת, לשורשים, להסטוריה. מתחבר לזקנה ולשמרנות. יתאים מאד לנגריות ולעסקים שעניינם חומרים טבעיים כמו פשתן, קש, במבוק וכו', וכן למזון טבעי ולקונספט כפרי. יתכן לשלב אותו במקום בו רוצים לשדר יציבות ושמרנות, אך הייתי נזהרת במינון, כדי לא לשוות מראה זקן מידי.

ורוד - נוצר מערבוב של אדום ולבן. רך ואופטימי, כמו משקפיים ורודים, מתוק כמו מרשמלו. מתקשר לעולמן התמים והמתוק של תינוקות בנות, וילדות קטנות. זה בדיוק הצבע השולט בילקוטי בנות בכתות הנמוכות ביסודי. וזכרו את המותגים 'הלו קיטי' ו'תותית'

 

עוד על צבעים, במאמר קבוצות צבעים ואיך הן נוגעות, חשובות ומשפיעות על העסק שלנו.

הכותבת מרצה קרוב ל- 20 שנה בנושאי המיתוג, הפרסום והעיצוב הגרפי, במוסדות להשכלה גבוהה, ובעלת משרד למיתוג ופרסום eyeDEA ומחברת הספר 'הבידול, המיתוג וההצלחה'.
לקבלת 3 פרקים ראשונים מתוך הספר (עוסקים ביתרונות המותג, אסטרטגיה ובידול) לחצו על הקישור הזה - http://lp6.me/XY54y

 


עוד מכותב זה
עוד מאמרים מכותב זה
הקמת חברה עסק חדש
מיתוג - מסרים וקבוצות צבעים - ראו איזה קבוצה מקבוצות הצבעים הכי תתאים למותג שלכם: כולנו כבר מכירים ויודעים בדיוק מה משדר לנו האדום, ומה...
עוד בנושא
מאמרים קשורים
נדל\"ן ושיפוצים
כיום בעולמנו האפשרויות העיצוביות לבתים הן אין סופיות, אז איך תגרמו לבית שלכם להראות הכי מיוחד? שונה? בעל המראה המודרני אבל המיוחד? בעזרת...
לימודים כללי
ישנם כמה כללי מסגרת עליהם צריכים להקפיד בעת כתיבת הסיכום: פרק הסיכום, הינו הפרק הסופי אשר מסכם את כל התהליך אשר מתווה את עבודה, ואת...
גינון
אם חשבתם לחדש או לצבוע את הדק שיש לכם בחצר, בשביל גישה או בכל שטח אחר גיליתם שזה יכול להיות יקר מאוד. כדי להזמין חברה שתבוא ותעשה את זה צריך...
כללי1
  אם תבחרו את מוצרי הספיגה שלכם על פי 3 הכללים הבאים תצליחו למצוא בקלות את המוצר שמתאים לכם. בעיות של בריחת שתן ואי שליטה על הסוגרים...
אחר משפטים
איך להגיע לגישור? עו"ד דנה בן חמו, מגשרת [1]בהליך גישור המגשר/ת מסייעים לצדדים לנהל משא ומתן לגבי נושאים שבמחלוקת. ההנחה הרווחת אצל רבים...
מאמרים אחרונים
מאמרים אחרונים
כללי1
  היי אני עושה מצלמות ושיחות וידאו בוואצפ - 055-5682025, שלח לי וואצפ אני כוסית על, קוראים לי ניקול היי אני עושה מצלמות ושיחות וידאו...
פרסום ויחסי ציבור
שני העשורים הקודמים התאפיינו בשינוי הרגלי הצריכה. הדור הנוכחי צורך חוויות ומקבל החלטות מהירות על בסיס התחושה שהמותג מעניק ולא רק על בסיס...
חקירה וחוקרים
נושא החקירות הפרטיות מתחלק לנושאים ותחומים שונים. כיום בחרנו לדבר על שניים מהם: איסוף מודיעין עסקי על מתחרים התחרות בעולם העסקי מאז...
צרכנות כללי
ציורי קיר היו פעם בשיא הפופולריות, אך כיום הם לא ממש מעוררים את ההתלהבות של אנשים, מעצבים וכו'. בסיס הנייר איבד במהירות את כוחו, לא נשמרה...
נדל\"ן ושיפוצים
כיום בעולמנו האפשרויות העיצוביות לבתים הן אין סופיות, אז איך תגרמו לבית שלכם להראות הכי מיוחד? שונה? בעל המראה המודרני אבל המיוחד? בעזרת...
 

risom

התחברות לאתר






התחבר באמצעות:

STU2

מאמרים - כל הזכויות שמורות לפרסום אתרים באינטרנט מבית אקטיביטק בע"מ קידום אתרים