חומוס במבטא אמריקאי |
![]() |
![]() |
![]() |
השיעור נכתב על ידי : אריק לוי |
שני, 18 אפריל 2011 11:45 |
עוד על חומוס במאמר שלפניך אם בעבר צריך היה להגיע למזרח התיכון או לטוס אל על כדי לטעום את המעדן הזה, הרי שהיום אפשר למצוא אותו כמעט בכל פינה בעולם. כיום אפשר לאכול חומוס בלונדון, פריז, ארצות הברית ואפילו בארוחות צהרים המוגשות בטיסות של חברות תעופה אמריקאיות, כדוגמת קונטיננטל איירליינס. הישראלי הממוצע צורך 10 ק"ג חומוס בשנה והמכורים למעדן יכולים לצרוך 50 ק"ג בשנה יותר. עם חדירתה של חברת שטראוס לארצות הברית עם חומוס "סברה", נראה שהאמריקאים צועדים בעקבותינו. לפני עשור פחות מ- 1% בקרב ציבור הצרכנים האמריקאי רכש חומוס. היו אלה צרכנים שהשתייכו בעיקר לקבוצות אתניות ספציפיות, שמוצאן במזרח התיכון, כגון: ישראלים, לבנונים ומצרים. כיום, כל אמריקאי שישי קונה חומוס, ללא קשר למוצאו האתני. החומוס מככב במדפי החנויות למזון בריאות ומגוון רשתות הענק, המחזיקות עשרות אלפי חנויות ברחבי ארצות הברית, לרווחת קהל הצרכנים האמריקאי. חומוס הוא מאכל שמכינים מגרגירי צמח החמצה שהינו קיטניה המאופיינת בערך התזונתי גבוה. השילוב של טחינה כמרכיב נוסף בחומוס, בעל ערך תזונתי גבוה בפני עצמו, מעלה את ערכו של החומוס כמוצר בריאותי. עם המודעות הגוברת לשמירה על אורח חיים בריא וצריכת מזון טבעי, תפס החומוס מקום של כבוד כמזון בריאות על שולחנם של אזרחי ארצות הברית. יש הטוענים שהקהל האמריקאי הפך פתוח יותר למזון צמחוני על סוגיו והחומוס מהווה מענה מצוין כמקור חלבונים, ויטמינים ומינראליים. בנוסף לכך, מבחינת הצרכן האמריקאי נראה כי חומוס מגלם בתוכו מגוון רחב של טרנדים צרכניים המאפיינים את השוק האמריקאי. בנוסף לתפיסת החומוס כמזון בריאות טבעי, העם האמריקאי אוהב מטבלים, אריזתו של החומוס נוחה לשימוש, הוא נתפס כמוצר אתני אותנטי, ומייצג טריות מעצם היותו מוצר המאוחסן במקרר. נראה כי טרנד החומוס החליף את שיגעון היוגורט שאפיין את ארצות הברית בשנות השמונים. היום חומוס נמכר בארצות הברית כממרח במגוון טעמים, ונחשב למזון ידידותי, בריא ומועדף בקרב ילדים. האימהות שתמיד מחפשות מוצרי מזון בריאים לילדיהם מהוות כוח לא מבוטל, שתרם לשינוי במגמה ולהפיכת חומוס למוצר שגרתי בסל מוצרי המזון האמריקאי. לכך מצטרפת העובדה שהעם האמריקאי, ברובו, נמצא בשלב כזה או אחר של דיאטה. חומוס הוא מוצר משביע לאורך זמן ומהווה תחליף ראוי למוצרי הבשר, הביצים והגבינה, מה שהפך אותו למרכיב קבוע בכל תפריט דיאטה. סיבות נוספות לכך שהשוק האמריקאי אימץ את החומוס אל ליבו בסערה הוא מאפייני הצרכנים. הנתונים מספרים כי כוח נוסף המניע את הטרנד הם נשים צעירות, משכילות בעלות פתיחות לחידושים. נשים אלה נוטות לחפש מוצרים חדשים ולאמצם מהר כדי לקבל מחמאות מהאורחים שלהן. אליהן מצטרפים הסטודנטים שנוטים להעדיף מוצר בריא, באריזה נוחה ובמחיר נוח כמו גם ריכוזי אוכלוסיה מוסלמית היוצרים ביקוש גדול לחומוס על טעמיו.
הוסף תגובה
|
התחברות לאתר