מהם 5 הסעיפים שיפילו את העסק שלכם לקרשים ? |
![]() |
![]() |
![]() |
עסקים - פטנטים |
השיעור נכתב על ידי : שי מור-רשתי |
חמישי, 27 מאי 2010 13:10 |
מסקנה: אם ספק הסלולר יעלה לכם את התעריף ואם תרצו להחליף ספק סלולרי, מחסום גבוה של קנסות בגין דמי יציאה יעמוד מולכם ויאלץ אתכם להאריך את ההסכם עם הספק הסלולרי שלכם בניגוד לרצונכם, כפי שקורא במרבית המקרים כיום (מעל 90% מהעסקים מאריכים את ההתקשרות עם הספק הסלולרי הקיים ולא מחליפים ספק). 4. תשלום חודשי מינימאלי : סעיף נוסף שמטעה עסקים רבים מדבר על התחייבות לשימוש מינימאלי לכל מכשיר בעסק. סעיף זה המוכנס כמעט בכל הסכם סלולרי לעסקים מונע מכם ליהנות מזיכוי בזמן אוויר בגין קבלת המכשיר "בחינם" בפריסה ל - 36 תשלומים מופרזים. לרוב רק כ – 50% עד 70% מהמכשירים בלבד בעסק נהנים מזיכוי מלא בדקות צריכה זמן אוויר, כאשר שאר המנויים משלמים את המחיר המופרז של המכשיר המחולק ל – 36 תשלומים שווים, בתוספת לעלות זמן אוויר ללא זיכוי. בנוסף, הספק הסלולרי יממש את זכותו ביישום סעיף זה בכל מקרה שתרצו "להשכיב" את המכשיר ללא שימוש בעת החלפת הספק הסלולרי עד גמר 36 חודשים ממועד אספקת המכשיר וזאת כדי להגדיל את "מחסום" דמי היציאה והאופציה להחלפת הספק. נוסח הסעיף לדוגמא: "הנך מחויב בתשלום החודשי המינימאלי אף אם לא בוצע שימוש מלא כאמור בשירותים מכל סיבה שהיא. לתשומת לבך ההתחייבות לתשלום החודשי המינימאלי תתווסף לכל התחייבות קודמת ו/או נוספת של הלקוח ו/או המנוי לשימוש מינימאלי, ואינה באה במקומה. מבלי לפגוע באמור לעיל, יובהר כי התחייבויות לתשלום החודשי המינימאלי תתווסף להתחייבות לשימוש מינימאלי בגינו הנך מחויב ברכישת מכשיר- במידה וקיים. " מסקנה: הספקים הסלולרים לעולם לא מפסידים בהתקשרות בהסכם סלולרי עסקי לתקופה של 36 חודשים גם באם מדובר בתעריפי זמן אוויר נמוכים יחסית בפחות מ- 20 אג' לדקה. בנוסף, הספקים הסלולריים מצליחים באמצעות סעיפי "האותיות הקטנות" להקטין את הניידות בין המפעילים באמצעות העלאת רף דמי היציאה מההסכם. 5. מניעת יישומים מתקדמים לחיסכון בהוצאות הסלולר: ספקי הסלולר החלו להכניס סעיפים בהסכם הסלולרי המונעים מהלקוחות יישום אפליקציות מתקדמות לחיסכון בהוצאות הסלולר. בעקבות ההפחתה הצפויה בדמי הקישוריות ל 4.14 אג' בלבד, עלות השיחות מהקווים הנייחים ליעדי סלולר תעמוד על פחות מ – 10 אג' לדקה בדומה למחירי השיחות בין קווים נייחים. תופעה זו שלא הייתה מעולם בעבר, תגביר את הכדאיות להפעלת אפליקציות CALL BACK או CALL THROUGH או יישומי VoIP באמצעות חבילות גלישה סלולריות לחיסכון בהוצאות הסלולר. נוסח הסעיף לדוגמא: "מסירת פרטי היעדים/טווחים לספק יעשו בהתאם לנוהלי הספק העדכניים. לא ניתן לבחור יעדים/טווחים שהינם מספרי שירותים מיוחדים (כגון משחקים, מספרים המתחילים בכוכביות, שירותי בזק כגון 144 וכיו"ב). במקרה ונבחר מספר/יעד בניגוד לאמור, שיחות אליו יתומחרו כשיחות בתמחור רגיל ו/או בהתאם לתעריף היעד הרלוונטי (ולא כיעד נבחר)...." או בניסוח אחר: "הספק רשאי לעדכן את הגדרת "יעד VPN" מעת לעת על פי שיקול דעתו בהודעה מראש. יעדיVPN אינם כוללים שיחות למשיבון, כוכביות, מספר המהווה גישה לשיחות לחו"ל, שימוש מסחרי לרבות שירותי מידע, שיחות שאינן מסתיימות ביעד ה – VPN, שיחות באמצעות מגשרים... " מסקנה: הספקים הסלולריים נערכו מבעוד מועד לשינויים הצפויים בדמי הקישוריות, מה שימנע מכם ליישם אפליקציות מתקדמות לחיסכון בהוצאות הסלולר בעתיד. לסיכום: הסעיפים המפורטים לעיל הינם דוגמא בלבד והם רק חלק קטן ממכלול סעיפי ההסכם/החוזה שהמפעילים הסלולריים באמצעות היועצים המשפטיים שלהם מחתימים את מנהלי הרכש בעסק שלכם. חשוב לקרוא היטב את כל סעיפי "האותיות הקטנות" בהסכם הסלולרי לעסקים ולא רק להתמקד במו"מ מול הספקים הסלולרים במחירי הדקה ובדמי בשימוש הקבועים. היערכות נכונה של המגזר העסקי לשינויים הצפויים בשוק התקשורת, כולל סיוע ממומחים בתחום, יכולה להוזיל את הוצאות הסלולר והתקשורת בעסק שלכם בעשרות אחוזים ! הכותב: שי מור-רשתי, מנכ"לTelecom Experts, מהנדס תקשורת מחשבים מומחה בעל תואר שני במנהל עסקים ועם מעל 20 שנות ניסיון בתחומי התקשורת. www.teleco.co.il
הוסף תגובה
|
התחברות לאתר