מיתוג - מסרים וקבוצות צבעים PDF הדפסה דוא
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 
עסקים - הקמת חברה עסק חדש
השיעור נכתב על ידי : עופרה ברלב   
שני, 22 פברואר 2021 19:51

מיתוג - מסרים וקבוצות צבעים -

ראו איזה קבוצה מקבוצות הצבעים הכי תתאים למותג שלכם:

כולנו כבר מכירים ויודעים בדיוק מה משדר לנו האדום, ומה הכחול, אבל בד"כ אנחנו לא נשתמש בצבע בודד, אלא נאמץ פלטת צבעים, קבוצת צבעים מסוימת, שתתאים לכל צרכי המותג.

בואו נעשה היכרות עם כמה מקבוצות הצבעים העיקריות, ולאיזה תחום עסקים היא תתאים, בגדול:

קבוצת הצבעים הרוויים - מעבירה מסרים של שמחה:

מתאפיינת בצבעים עזים ונקיים, כמו: אדום-עגבנייה, ירוק-דשא, תכלת-שמים, צהוב-חרצית, כתום-תפוז, ורוד-פוקסיה, וכו'. צבעים עזים וצועקים. לקבוצה זו מאד יתאימו כל העסקים הפונים לילדים - חנויות צעצועים, בגדי ילדים קאז'ואלים, אקססוריז ומצעים לחדרי ילדים, עיתונים וספרים לילדים, ואפילו בתי-חולים ומוזיאונים לילדים. ראו לוגואים של מוזיאון הילדים בחולון, ובית החולים שניידר לילדים.

קבוצת הצבעים הפסטלים - מעבירה מסר של רכות:

הפסטלים נוצרים מערבוב הצבעים הרוויים עם הרבה לבן, וכך נקבל מגוון צבעי גלידה - ורוד-מרשמלו, צהוב-בננה, כתום-אפרסק, ירוק-תפוח, סגול-לבנדר וכו'.

קבוצת צבעים זו, בהיותה משדרת רוך ועדינות, תתאים לתחומים המתקשרים לתינוקות רכים, אבל גם לתחומים נשיים כמו קוסמטיקה וטיפוח נשי. ראו עד כמה הורוד והסגול הפסטלי מככבים במיתוג לעסקי הקוסמטיקה.

קבוצת הצבעים הכהים - מעבירה מסר של תחכום ובגרות:

הצבעים הכהים נוצרים מעירבוב הצבעים הרוויים עם שחור. כך נקבל מגוון יפיפה של צבעים המשדרים תחכום, כמו: ירוק-בקבוק, כחול-נייבי, בורדו-יין, חום-קפה וחום-שוקולד ועוד.

קבוצת הצבעים הדהויים, או האפורוריים, ולפעמים מכונים 'צבעים מלוכלכים', משדרים מסר מבוגר ומתוחכם.

קבוצת צבעים זו נוצרת ע"י ערבוב צבעים רוויים עם אפור - גם לבן וגם שחור. למעשה הם מהווים תשובת נגד קבוצת הצבעים הרוויים. אם האחרונים שמחים, ילדותיים ואנרגטיים, הרי שהראשונים רפויים, דהויים, וחלשים. לפעמים האופנה מאמצת קבוצת צבעים זו, ואז נשתמש בה לצרכים אפנתיים. בד"כ, בהיותם מייצגים בגרות ותחכום, יתאימו לתחומים הדורשים מסר בוגר, כמו תחומים טיפוליים למשל.

ככל שהצבע יכיל יותר לבן, כך הוא ייחלש, אבל יקבל אופי עדין יותר ויותר, כמו כל הפסטלים.

קבוצת הצבעים החמים, כשמם כן הם- משדרים חום ואהבה, ואנושיות בכלל.

בקבוצה זו נמצא את מגוון הצבעים המרכיבים אש ומדורה: אדומים, צהובים וכתומים. באופן טבעי, אלו צבעים בולטים במיוחד.

קבוצה זו תתאים לכל עסק שרוצה לשדר רגשות עזים של חום ואהבה, אבל גם תחום המזון ילך טוב עם הקבוצה הזאת, קמינים ותנורי חימום, אתרי היכרויות, וכל מה שקשור אליהם.

קבוצת הצבעים הקרים - מעבירים מסרים הפוכים לקבוצת החמים: העדר רגשות, ולכן משדרים חשיבה רציונלית, הגיון צרוף, טכנולוגיה קרה, דיוק, אחריות, ייצוג המכונה והמחשב כנגד האדם והתכונות האנושיות.

קבוצת צבעים זו תשרת היטב עסקית מתחום הפיננסי, הביטוח, המחשוב, המדע והטכנולוגיה. כל תחום הדורש מסרים של דיוק, סמכות ואחריות, תתאים לו קבוצת הצבעים הקרים.

קבוצת הצבעים הקונטרסטיים, או בשמם המקצועי - הצבעים המשלימים, מעבירים מסר דרמטי, חסר מנוחה, ניגודיות והפכיות.

בקבוצה זו נמצא צמדים כמו שחור/לבן, אדום/ירוק, צהוב/סגול, כחול/כתום, אבל גם קונטרסטים של - בהיר/כהה, רווי/דהוי.

בקבוצת צבעים זו נשתמש כאשר נרצה ליצור דרמה ולמשוך תשומת לב מירבית. תזכורת - הלוגו של חברת המשלוחים פדקס - בגווני הכחול/כתום, הסימון הירוק למזון בריא לעומת הסימון האדום למזונות עתירי סוכר, נתרן או שומן בערכים גבוהים.

קבוצת צבעי האדמה - משדרים טבעיות וארציות:

קבוצה זו נוצרת מערבוב צבעים קונטרסטיים - כחול עם כתום, צהוב עם סגול, אדום עם ירוק. נקבל פאלטת צבעים מיוחדת של מגוון חומים, ירוקי-זית וחרדלים למיניהם.

קבוצה זו מאד תתאים לתחומי הטבעונות, מזון טבעי, אורגני, עסקים בתחומי החומרים הטבעיים  כמו - עץ, פשתן, חבלים, צומחיה כמו - גננות, משתלות וכו'.

קבוצת הבז'ים נגזרת מתוך צבעי האדמה, בתוספת לבן. נקבל מגוון של בז'ים, אופווייטים, שמנות,  קאמל, קקאו וקפה בדרגות של תוספת חלב לתוכם.

קבוצת האפורים הנקיים, או בשמם הלועזי - Grayscale, מורכבת אך ורק משחור ולבן במינונים שונים. קבוצה זו מספקת מראה ייחודי-אמנותי, והשימוש בה יהיה בעיקר כדי לאפשר רקע נקי וניטרלי לנגיעות צבע עזות.

קבוצת הצבעים המונוכרומטיים - כשמם כן הם, מורכבים מטונים שונים של צבע אחד. זו יכולה להיות קבוצת גווני ורוד או קבוצת גווני ירוק וכו' - החל מהבהירים ועד הכהים ביותר, וכולם על בסיס צבע אחד בלבד.

קבוצת צבעי הספיה הינה קבוצה מיוחדת בתוך המונוכרומטיים - גווני חום-קפה, המדמה צילומים עתיקים מהמאה ה-19. מתאים למסרים של נוסטלגיה והיסטוריה.

 

הכותבת שימשה כמרצה ומנחת פרויקטים לתחום המיתוג במשך 20 שנים במוסדות להשכלה גבוהה, ובעלת משרד eyeDEA למיתוג ופרסום, מחברת הספר 'הבידול, המיתוג וההצלחה'.

לקבלת 3 פרקים ראשונים מהספר, (עוסקים ביתרונות המותג, אסטרטגיה וטכניקות לבידול) היכנסו לקישור הבא -

http://lp6.me/XY54y



עוד מכותב זה
עוד מאמרים מכותב זה
מיתוג
איך תתאימו צבעים למותג שלכם - צבעים מדברים - הדבר הכי חשוב בתדמית העסק שלכם כיצד הצבעים יהיו השליחים שלנו לקרוא ללקוחות - "הי, אנחנו כאן...
עוד בנושא
מאמרים קשורים
מיתוג
איך תתאימו צבעים למותג שלכם - צבעים מדברים - הדבר הכי חשוב בתדמית העסק שלכם כיצד הצבעים יהיו השליחים שלנו לקרוא ללקוחות - "הי, אנחנו כאן...
תחביבים כללי
צבע לסירה מדריך צביעה לכלי שיט דנבר צבעים מדריך צביעה לכלי שיט מדריך זה נועד לצביעת אוניות, ספינות, ספינות דיג, סירות, דוברות, יאכטות,...
עיצוב הבית
צבעים ברמה שהקיר לא הכיר צבעים ברמה שהקיר לא הכיר אם אתה צבעי קירות מקצועי, חשוב לך לתת עבודה איכותית במהירות וביעילות תוך כמה שפחות...
נדל\"ן ושיפוצים
צבעים תופחים להגנה מאש לפלדות- צבע נגד אש חברת דנבר צבעים משדרות אושרה על ידי מעבדת SABS מדרום אפריקה כיצרן של מוצרים להגנת פלדות מאש...
צרכנות כללי
התקופה בה יכולנו למצוא בכל הבתים רק קירות לבנים חלפה מהעולם. היום, קירות בצבעים הפכו חלק בלתי נפרד מעיצוב דירות ובתים בכל רחבי העולם...
מאמרים אחרונים
מאמרים אחרונים
כללי1
  היי אני עושה מצלמות ושיחות וידאו בוואצפ - 055-5682025, שלח לי וואצפ אני כוסית על, קוראים לי ניקול היי אני עושה מצלמות ושיחות וידאו...
פרסום ויחסי ציבור
שני העשורים הקודמים התאפיינו בשינוי הרגלי הצריכה. הדור הנוכחי צורך חוויות ומקבל החלטות מהירות על בסיס התחושה שהמותג מעניק ולא רק על בסיס...
חקירה וחוקרים
נושא החקירות הפרטיות מתחלק לנושאים ותחומים שונים. כיום בחרנו לדבר על שניים מהם: איסוף מודיעין עסקי על מתחרים התחרות בעולם העסקי מאז...
צרכנות כללי
ציורי קיר היו פעם בשיא הפופולריות, אך כיום הם לא ממש מעוררים את ההתלהבות של אנשים, מעצבים וכו'. בסיס הנייר איבד במהירות את כוחו, לא נשמרה...
נדל\"ן ושיפוצים
כיום בעולמנו האפשרויות העיצוביות לבתים הן אין סופיות, אז איך תגרמו לבית שלכם להראות הכי מיוחד? שונה? בעל המראה המודרני אבל המיוחד? בעזרת...
 

risom

התחברות לאתר






התחבר באמצעות:

STU2

מאמרים - כל הזכויות שמורות לפרסום אתרים באינטרנט מבית אקטיביטק בע"מ קידום אתרים