מרכזיות טלפונים לעסקים קטנים – סקירת יצרנים מובילים PDF הדפסה דוא
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 
עסקים - תקשורת
השיעור נכתב על ידי : מיכאל   
ראשון, 12 אוגוסט 2012 20:30

 

עסקים קטנים מוצפים בשפע של פתרונות למרכזיות טלפונים שבדרך כלל אינם מותאמים לצרכיהם ואינם מספקים מענה לצורך האקוטי של חיסכון בהוצאות התקשורת. אולם, התקשורת העסקית שינתה את פניה עם כניסת שירותי IP בטלפוניה בקוד פתוח ובענן, שמוזילים עלויות ומספקים יכולות מתקדמות.

 

בחירת מרכזיה הפכה לתהליך מורכב של שיקול דעת וקביעת המתווה לבחירה המתאימה ביותר לעסק ולתקציבו. לשאלה "כיצד לבחור מרכזיית טלפוניה לעסק" אין תשובה אחת ברורה. רבים מתפתים לא לשקול את כל החלופות ורוכשים מרכזיה (פיזית) ממוכר אגרסיבי, שמסתובב בין העסקים ומוכר להם מרכזיות טלפונים הנחזות כמרכזיות IP זולות להפליא (בד"כ עם שמות יוקרה, אבל כמעט כולן מיוצרות בסין, בד"כ באותו מפעל).

 

מי הם השחקנים בשוק המרכזיות לעסקים קטנים?

בשוק הזה קיים, למעשה, מגוון רחב של פתרונות, שמנותחים בנפרד ובכלל זה:

א. פתרונות של הספקים המוכרים, חלקם ספקים של מרכזיות ארגוניות גדולות, שיש להם גם מרכזיות לעסקים קטנים: אוויה, תדיראן טלקום, סיסקו, פנסוניק, טלרד-קונג'י (וויזקום), LG, סימנס, ועוד. המובילה בשוק זה היא תדיראן טלקום, בין היתר, עם פתרון ה- Wholesale (פתרונות תקשורת כוללים מנוהלים מרחוק עם ליסינג תפעולי), ואחריה פנסוניק ו- LG. יודגש, שבשוק ה- SMB הישראלי יש עדיין מרכזיות אנלוגיות ישנות רבות, רבות מדי, לרבות מרכזיות "יהלום" \LG  של בזקכל (לשעבר), מרכזיות נורטל (לשעבר) ו"כוכב" של טלרד –קונג'י (לשעבר).

ב. פתרונות IP-Centrex ו- IP-PRI. כיום מסופקים בעיקר ע"י קבוצת בזק.

ג. פתרונות בקוד פתוח בתקשורת (אסטריסק). כמות הספקים בתחום זה די גדולה.

ד. פתרונות בענן. כמות הספקים מתחילה להיות משמעותית.

ה. הפתרון של מיקרוסופט: Microsoft Lync 2010.

ו. פתרונות VoB לעסקים קטנים מאוד (SoHo). מסופקים בעיקר ע"י חברות ה- ISP.

 

מה הם ההבדלים בין כל הפתרונות הללו? למעשה, אין כל מכנה משותף בין כל הפתרונות. כל עסק צריך להחליט על הפתרון המתאים לו ולצרכיו הספציפיים. עסקים רבים בחרו בפתרונות של IP-Centrex, מבלי להבין את ההשלכות הכוללות של ההחלטה ובחירה בחלופה הזו. כך גם רבים מתפתים לרכוש מרכזיות זולות של פנסוניק ו- LG. לטווח הארוך אין אלו הפתרונות הנכונים להשיג חיסכון בהוצאות התקשורת. ב"מדריך הרכש למרכזיות טלפון לעסקים" מצויים כל השיקולים שבעל עסק נדרש לשקול בבואו להחליט על המרכזיה והפתרון המתאים לצרכיו, גם לטווח ארוך.

 

התמורות והמהפכות, שעבר עולם התקשורת בעשור האחרון, לא פסחו גם על הטלפוניה הקווית, ומתבטאות בטכנולוגיית VoIP, קוד פתוח ופתרונות ענן, שמציגים תפיסה חדשה ורחבה לעולם תקשורת בכלל ולעולם העסקים בפרט. שילוב זה מעניק ללקוח כלי רב-גוני, שמאפשר לעסק ליהנות ממגוון עשיר וגמיש של תכונות ויכולות מתקדמות, שהיו עד עתה בלעדיות למרכזיות תקשורת גדולות, יקרות וייעודיות. זאת, תוך חיסכון עצום בעלויות התפעול והניהול לטווח הקצר ולטווח הארוך. שוק העסקים הקטנים עד הבינוניים (SMB) היה הראשון לאמץ גישות אלו, בגלל הרגישות הגבוהה של שוק זה להוצאות התקשורת.

 

איך בוחרים מרכזיית IP?

ארגונים גדולים שוכרים יועצים או חברת ייעוץ תקשורת כדי לקבל מענה לשאלה זו. יש ארגונים הנוקטים בכלל הוותיק, שהיה נפוץ בתעשייה לפני כמה עשורים: "עוד לא פיטרו את המנהל שבחר ב-IBM ". אזי, הם בוחרים במרכזיה של סיסקו, תדיראן-טלקום או אוויה, ובזה מסתיים תהליך קבלת ההחלטות. עסקים קטנים עד בינוניים בוחרים במרכזיה של פנסוניק או LG, וגם כן נמנעים מלבדוק חלופות. אם רוצים לבזבז את הכסף, זו בדיוק הדרך הבטוחה ללכת בה.

 

הדרך הנכונה לבחור מרכזיה היא לבחור מה שמתאים, ויעלה הכי פחות כסף. כמובן, בלי להשתעבד לספק אחד ולמערכות קניינית ב"חתונה קתולית".

מהם המאפיינים הבולטים כיום בעסקים קטנים בבחירת מרכזיה?

א. אין ברוב העסקים הקטנים עד הבינוניים הפרדה בין יחידות ה- IT לתקשורת.

ב. ההחלטות ביחס לשירותי תקשורת נקבעות רק לעיתים רחוקות במכרזים פתוחים.

ג. בד"כ אין אנשי מקצוע בתחום התקשורת.

ד. יש נטייה לקחת שירותי מיקור חוץ לתקשורת, אם כי הדבר דורש שכנוע עמוק של בעלי התפקידים והמנהלים.

ה. חבילות משולבות, One-Stop-Shop ו- One Bill מתחילות להיות משמעותיות לפלח שוק זה, אם כי לא תמיד בעדיפות גבוהה.

ו. יש לעיתים רחוקות חשיבות למענה לצרכים ייחודיים, כמו: חיבור סניפים מרוחקים, חיבורי VPN, חיבור עובדים ניידים, עבודה מרחוק, שילוב סמארטפונים וטאבלטים, שליטה מרחוק, אבטחה, תחזוקה מרחוק, וכיו"ב. שירותי Contact Centers משולבי CRM (ולעיתים גם BI ו- UC) תופסים בד"כ מקום פחות בולט בחברות בשוק זה, אם כי הם קיימים וחשובים לעסקים רבים בשוק ה- SMB.

ז. במגזר זה קיימים גם מתחמים הקרויים "בניינים חכמים" ו/או פרוייקטי הפעלה/נס"ר, שמקבלים שירותי תקשורת מאוחדים מספקי תשתיות תקשורת למתחמים שכאלו. הטלפוניה, האינטרנט ושירותי תקשורת נוספים ניתנים ע"י ספק מרכזי אחד לכל המשרדים והדירות בבניין, בד"כ ב- One Bill. בישראל יש כ- 350 מתחמים כאלו, וזה פלח שוק מעניין, שהולך ומתרחב.

ח. המחיר וקלות התפעול והשימוש הם הפרמטרים המרכזיים בפלח שוק זה. עדיין מעטים בשוק זה מבינים ומיישמים את היתרונות בשילוב (Convergence) בין רשתות הטלפוניה והאינטרנט \ Data.

ט. "נאמנות לקוח" היא ברמה די נמוכה במגזר ה- SMB ובעלי העסק לא יהססו להחליף ספק ומרכזיה, אם זה ייראה להם משתלם יותר. כ"כ הסכמי תחזוקה ארוכי טווח הם נדירים ובד"כ התחזוקה מתבצעת "לפי קריאה".

י. עסקים ברמת ה- SMB מסתייעים לעיתים רחוקות בשירותי יעוץ ותכנון תקשורת, לרבות שירותי בקרת עלויות התקשורת וביצוע אופטימיזציה בהם.

 

מי הם השחקנים בשוק המקומי של מרכזיות לשוק ה- SMB?

כאמור, את המרכזיות הפיזיות, הקנייניות והיקרות מאוד (או הזולות מאוד) לא צריך לחפש. אנשי השיווק והמכירות שלהן מגיעים לעסקים בכל השוק ומנסים למכור את תוצרתם: סיסקו, אוויה, תדיראן-טלקום, פנסוניק, LG, טלרד-קונג'י (וויזקום), סימנס, ועוד. כמות המשווקים והמפיצים שלהן גדולה ומפוזרת בכל פינה והם מוכרים היטב בשוק.



עוד מכותב זה
עוד מאמרים מכותב זה
תקשורת
  חברות התקשורת מנסות בכל כוחן השיווקי לדחוף את פתרון ה- IP Centrex לעסקים. ניתוח המלכודת והמלצות לחיסכון בתקשורת העסקית.   פתרונות IP Centrex...
עוד בנושא
מאמרים קשורים
נדל\"ן ושיפוצים
  אם בעבר המשכנתא הייתה עניין זניח יחסית, כיום מדובר על עניין רציני מאוד שכולל בתוכו לא מעט אלמנטים. הריביות משתנות והתנאים הופכים להיות...
לימודים כללי
מבחן אמריקאי או בשמו האחר מבחן רב-ברירתי הוא מסמך בו כתובות שאלות שלהן מספר תשובות אפשריות לבחירה. זהו מבחן שכיח מאוד באקדמיה, בסקרים,...
עסקים כללי
בשעה טובה פתחתם עסק, עסק שבשאיפה יפרנס אתכם ואת בני משפחתם בכבוד. יכול להיות שאלו שירותים שאתם בעצמכם תתנו ויכול להיות שאלו מוצרים שאתם...
אחר רפואה ובריאות
  תהליך החינוך לניקיון והיגיינה מתחיל בקרב פעוטות בגיל מוקדם. ההורים מסבירים לילדיהם את תהליך החלפת החיתול, בדרך זו, פעוטות לומדים את...
קידום אתרים
היי חברים, כמשווק אינטרנט, אני בא יום יום במגע עם חברות ושירותים חדשים. היום אני רוצה לספר לכם על שירות שכולנו כבר נחשפנו אליו, אבל...
מאמרים אחרונים
מאמרים אחרונים
חקירה וחוקרים
חקירות מהימנות עובדים הבסיס של עבודה משותפת, ניהול ומקצועיות זהו האמון. עובדים מסורים ונאמנים הופכים את הארגון ליעיל ועוצמתי יותר....
רוחניות + ומיסטיקה
רבים מהאנשים קוראים את ההורוסקופ היומי בעיתונים ובאתרי האינטרנט, אך רובם כלל אינם מבינים בדיוק את מה שהם קוראים, בנוסף לכך הם אינם...
חתונות
לגברים רבים חשוב לתת כבוד גדול להורים לאורך תהליך הצעת הנישואין ואירוע החתונה, ובצדק. רגע לפני שתהפוך מאורס, תוכל לתת תפקיד משמעותי...
כללי1
אחת הדרכים הנפוצות ביותר היום כדי להרוויח כסף היא העבודה בשוק ההון. מגוון רחב של היבטים בעבודה זו, כגון ניתן להתחיל בעבודה בשוק ההון...
ספורט
לאחרונה נשאלתי מספר פעמים בנוגע לכיצד מבצעים חיטוב! הדעה הרווחת בקרב האוכלוסיה (בעיקר עקב הטעיית מאמנים) כי חיטוב הינה שיטת אימון...
 

risom

התחברות לאתר






התחבר באמצעות:

סטודיו לצילום אופנה

אלון פורת- צילום אופנה בוקים וקטלוגים
http://alonporat.co.il

STU2

מאמרים - כל הזכויות שמורות לפרסום אתרים באינטרנט מבית אקטיביטק בע"מ קידום אתרים