מרכזיות טלפונים לעסקים קטנים – סקירת יצרנים מובילים PDF הדפסה דוא
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 
עסקים - תקשורת
השיעור נכתב על ידי : מיכאל   
ראשון, 12 אוגוסט 2012 20:30

 

עסקים קטנים מוצפים בשפע של פתרונות למרכזיות טלפונים שבדרך כלל אינם מותאמים לצרכיהם ואינם מספקים מענה לצורך האקוטי של חיסכון בהוצאות התקשורת. אולם, התקשורת העסקית שינתה את פניה עם כניסת שירותי IP בטלפוניה בקוד פתוח ובענן, שמוזילים עלויות ומספקים יכולות מתקדמות.

 

בחירת מרכזיה הפכה לתהליך מורכב של שיקול דעת וקביעת המתווה לבחירה המתאימה ביותר לעסק ולתקציבו. לשאלה "כיצד לבחור מרכזיית טלפוניה לעסק" אין תשובה אחת ברורה. רבים מתפתים לא לשקול את כל החלופות ורוכשים מרכזיה (פיזית) ממוכר אגרסיבי, שמסתובב בין העסקים ומוכר להם מרכזיות טלפונים הנחזות כמרכזיות IP זולות להפליא (בד"כ עם שמות יוקרה, אבל כמעט כולן מיוצרות בסין, בד"כ באותו מפעל).

 

מי הם השחקנים בשוק המרכזיות לעסקים קטנים?

בשוק הזה קיים, למעשה, מגוון רחב של פתרונות, שמנותחים בנפרד ובכלל זה:

א. פתרונות של הספקים המוכרים, חלקם ספקים של מרכזיות ארגוניות גדולות, שיש להם גם מרכזיות לעסקים קטנים: אוויה, תדיראן טלקום, סיסקו, פנסוניק, טלרד-קונג'י (וויזקום), LG, סימנס, ועוד. המובילה בשוק זה היא תדיראן טלקום, בין היתר, עם פתרון ה- Wholesale (פתרונות תקשורת כוללים מנוהלים מרחוק עם ליסינג תפעולי), ואחריה פנסוניק ו- LG. יודגש, שבשוק ה- SMB הישראלי יש עדיין מרכזיות אנלוגיות ישנות רבות, רבות מדי, לרבות מרכזיות "יהלום" \LG  של בזקכל (לשעבר), מרכזיות נורטל (לשעבר) ו"כוכב" של טלרד –קונג'י (לשעבר).

ב. פתרונות IP-Centrex ו- IP-PRI. כיום מסופקים בעיקר ע"י קבוצת בזק.

ג. פתרונות בקוד פתוח בתקשורת (אסטריסק). כמות הספקים בתחום זה די גדולה.

ד. פתרונות בענן. כמות הספקים מתחילה להיות משמעותית.

ה. הפתרון של מיקרוסופט: Microsoft Lync 2010.

ו. פתרונות VoB לעסקים קטנים מאוד (SoHo). מסופקים בעיקר ע"י חברות ה- ISP.

 

מה הם ההבדלים בין כל הפתרונות הללו? למעשה, אין כל מכנה משותף בין כל הפתרונות. כל עסק צריך להחליט על הפתרון המתאים לו ולצרכיו הספציפיים. עסקים רבים בחרו בפתרונות של IP-Centrex, מבלי להבין את ההשלכות הכוללות של ההחלטה ובחירה בחלופה הזו. כך גם רבים מתפתים לרכוש מרכזיות זולות של פנסוניק ו- LG. לטווח הארוך אין אלו הפתרונות הנכונים להשיג חיסכון בהוצאות התקשורת. ב"מדריך הרכש למרכזיות טלפון לעסקים" מצויים כל השיקולים שבעל עסק נדרש לשקול בבואו להחליט על המרכזיה והפתרון המתאים לצרכיו, גם לטווח ארוך.

 

התמורות והמהפכות, שעבר עולם התקשורת בעשור האחרון, לא פסחו גם על הטלפוניה הקווית, ומתבטאות בטכנולוגיית VoIP, קוד פתוח ופתרונות ענן, שמציגים תפיסה חדשה ורחבה לעולם תקשורת בכלל ולעולם העסקים בפרט. שילוב זה מעניק ללקוח כלי רב-גוני, שמאפשר לעסק ליהנות ממגוון עשיר וגמיש של תכונות ויכולות מתקדמות, שהיו עד עתה בלעדיות למרכזיות תקשורת גדולות, יקרות וייעודיות. זאת, תוך חיסכון עצום בעלויות התפעול והניהול לטווח הקצר ולטווח הארוך. שוק העסקים הקטנים עד הבינוניים (SMB) היה הראשון לאמץ גישות אלו, בגלל הרגישות הגבוהה של שוק זה להוצאות התקשורת.

 

איך בוחרים מרכזיית IP?

ארגונים גדולים שוכרים יועצים או חברת ייעוץ תקשורת כדי לקבל מענה לשאלה זו. יש ארגונים הנוקטים בכלל הוותיק, שהיה נפוץ בתעשייה לפני כמה עשורים: "עוד לא פיטרו את המנהל שבחר ב-IBM ". אזי, הם בוחרים במרכזיה של סיסקו, תדיראן-טלקום או אוויה, ובזה מסתיים תהליך קבלת ההחלטות. עסקים קטנים עד בינוניים בוחרים במרכזיה של פנסוניק או LG, וגם כן נמנעים מלבדוק חלופות. אם רוצים לבזבז את הכסף, זו בדיוק הדרך הבטוחה ללכת בה.

 

הדרך הנכונה לבחור מרכזיה היא לבחור מה שמתאים, ויעלה הכי פחות כסף. כמובן, בלי להשתעבד לספק אחד ולמערכות קניינית ב"חתונה קתולית".

מהם המאפיינים הבולטים כיום בעסקים קטנים בבחירת מרכזיה?

א. אין ברוב העסקים הקטנים עד הבינוניים הפרדה בין יחידות ה- IT לתקשורת.

ב. ההחלטות ביחס לשירותי תקשורת נקבעות רק לעיתים רחוקות במכרזים פתוחים.

ג. בד"כ אין אנשי מקצוע בתחום התקשורת.

ד. יש נטייה לקחת שירותי מיקור חוץ לתקשורת, אם כי הדבר דורש שכנוע עמוק של בעלי התפקידים והמנהלים.

ה. חבילות משולבות, One-Stop-Shop ו- One Bill מתחילות להיות משמעותיות לפלח שוק זה, אם כי לא תמיד בעדיפות גבוהה.

ו. יש לעיתים רחוקות חשיבות למענה לצרכים ייחודיים, כמו: חיבור סניפים מרוחקים, חיבורי VPN, חיבור עובדים ניידים, עבודה מרחוק, שילוב סמארטפונים וטאבלטים, שליטה מרחוק, אבטחה, תחזוקה מרחוק, וכיו"ב. שירותי Contact Centers משולבי CRM (ולעיתים גם BI ו- UC) תופסים בד"כ מקום פחות בולט בחברות בשוק זה, אם כי הם קיימים וחשובים לעסקים רבים בשוק ה- SMB.

ז. במגזר זה קיימים גם מתחמים הקרויים "בניינים חכמים" ו/או פרוייקטי הפעלה/נס"ר, שמקבלים שירותי תקשורת מאוחדים מספקי תשתיות תקשורת למתחמים שכאלו. הטלפוניה, האינטרנט ושירותי תקשורת נוספים ניתנים ע"י ספק מרכזי אחד לכל המשרדים והדירות בבניין, בד"כ ב- One Bill. בישראל יש כ- 350 מתחמים כאלו, וזה פלח שוק מעניין, שהולך ומתרחב.

ח. המחיר וקלות התפעול והשימוש הם הפרמטרים המרכזיים בפלח שוק זה. עדיין מעטים בשוק זה מבינים ומיישמים את היתרונות בשילוב (Convergence) בין רשתות הטלפוניה והאינטרנט \ Data.

ט. "נאמנות לקוח" היא ברמה די נמוכה במגזר ה- SMB ובעלי העסק לא יהססו להחליף ספק ומרכזיה, אם זה ייראה להם משתלם יותר. כ"כ הסכמי תחזוקה ארוכי טווח הם נדירים ובד"כ התחזוקה מתבצעת "לפי קריאה".

י. עסקים ברמת ה- SMB מסתייעים לעיתים רחוקות בשירותי יעוץ ותכנון תקשורת, לרבות שירותי בקרת עלויות התקשורת וביצוע אופטימיזציה בהם.

 

מי הם השחקנים בשוק המקומי של מרכזיות לשוק ה- SMB?

כאמור, את המרכזיות הפיזיות, הקנייניות והיקרות מאוד (או הזולות מאוד) לא צריך לחפש. אנשי השיווק והמכירות שלהן מגיעים לעסקים בכל השוק ומנסים למכור את תוצרתם: סיסקו, אוויה, תדיראן-טלקום, פנסוניק, LG, טלרד-קונג'י (וויזקום), סימנס, ועוד. כמות המשווקים והמפיצים שלהן גדולה ומפוזרת בכל פינה והם מוכרים היטב בשוק.



עוד מכותב זה
עוד מאמרים מכותב זה
תקשורת
  חברות התקשורת מנסות בכל כוחן השיווקי לדחוף את פתרון ה- IP Centrex לעסקים. ניתוח המלכודת והמלצות לחיסכון בתקשורת העסקית.   פתרונות IP Centrex...
עוד בנושא
מאמרים קשורים
רוחניות + ומיסטיקה
טיפולי הילינג הם בעלי אופי רוחני ופיזי ומקובלים ברחבי העולם גם כטיפולים משלימים לטיפולי רפואה קונבנציונאלית. המילה 'הילינג' משמעה ריפוי...
ניהול
כאשר בעל עסק עומד בפני ההחלטה האם לקחת מנהלת משרד שכירה או לקחת חברה חיצונית, ההחלטה היא גורלית ויכולה לקבוע את הצלחתו או כישלונו של העסק....
כללי1
עולם הדייטינג של היום מבלבל את מי שרק נכנס אליו וגם את מי שמאוד מנוסה בו. הקידמה והטכנולוגיה לא השאירה את העולם הזה מאחור, ולא הרבה זמן...
כללי1
לרבים לוקח זמן להבין כי עבודה מהבית היא עבודה לכל דבר. קשה לנו לראות את הבית שלנו כמקום עבודה, שכן אנחנו כל-כך רגילים לכך שהבית הוא מסמל את...
אחר עסקים
כל עוד יום ההולדת נחגג לאורך שנת הלימודים, הרי שקל יותר להזמין חברים, לארגן חגיגה ולצפות לאחוזי הגעה גבוהים. עם זאת, בחופשת הקיץ הקשר עם...
מאמרים אחרונים
מאמרים אחרונים
בריאות ורפואה כללי
נשאלת השאלה למה הגיעה אלינו קורונה? קורונה הגיעה אלינו כי הגיעו מים עד נפש! הריצה המטורפת בה אנו נמצאים, הצרכנות הבלתי נלאית שאנו מכורים...
ספרות ושירה
ספר חדש בהוצאה עצמית של אורי נחימזון, ישראלי המתגורר מזה כחמש עשרה שנים בטוסקנה שבאיטליה, שרת בגולני כצלם צבאי והשתתף במלחמת ששת הימים...
כללי1
וירוס הקורונה אשר התפשט ברחבי העולם והגיע גם אלינו, הביא עימו תקופת סגר, בידוד, סגירת עסקים, הוצאת עובדים לחל"ת ופיטורים המוניים אשר נכפו...
קידום אתרים
האם אתה מעוניין שהעסק שלך יהיה בחוץ ויראה יותר תנועה?  האם אתה מודע לאופן בו פייסבוק יכולה לאפשר לך לעשות זאת?  מיליוני אנשים משתמשים...
בריאות ורפואה כללי
פיברומיאלגיה הינה שם המאגד בתוכו מגוון גדול סימפטומים מעוררי סבל, אי נוחות, והפרעות תפקודיות רב מערכתיות. הפרעות שעלולות במקרי קיצון,...
 

risom

התחברות לאתר






התחבר באמצעות:

סטודיו לצילום אופנה

אלון פורת- צילום אופנה בוקים וקטלוגים
http://alonporat.co.il

STU2

מאמרים - כל הזכויות שמורות לפרסום אתרים באינטרנט מבית אקטיביטק בע"מ קידום אתרים