רן ארז ורפורמת עוז לתמורה |
![]() |
![]() |
![]() |
לימודים חינוך והשכלה - לימודים כללי |
השיעור נכתב על ידי : דוד דגן |
רביעי, 25 מרץ 2009 00:26 |
רן ארז וארגון המורים יצאו למאבק בשנה החולפת אשר במהלכו הוצבו שלוש מטרות. אחת מן המטרות הייתה השבת שעות לימוד שנלקחו ממערכת החינוך העל-יסודית. מטרה זו הושגה ונקבע כי החזר ראשון של 20,000 שעות יוחזר כמנה ראשונה מתוך 110,000 שעות שיוחזרו בהמשך. מטרה נוספת במאבק רן ארז וארגון המורים הייתה הפחתת מספר התלמידים בכיתה. הושגה התחייבות לצמצום מספר התלמידים בכיתה ל-32 תלמידים לכל היותר במערכת החינוך כולה. מטרה חשובה של מאבק רן ארז וארגון המורים קשורה ברפורמת עוז לתמורה. רפורמה זו שנבנתה בידי ארגון המורים העל-יסודיים הינה רפורמה המבוססת על מחקר של מאות מומחים ונוסתה במשך שלוש שנים בחמישה בתי ספר על-יסודיים. הרפורמה פועלת במספר היבטים במטרה לשנות את מערכת החינוך. הרפורמה קוראת לשינוי במסלולי הקידום והתגמול של המורים והפיכת ההוראה לקריירה. שינוי זה יוביל להפיכת ההוראה למקצוע מוביל ומבוקש. שינוי נוסף אשר צריך להתבצע הינו צמצום מספר התלמידים בכיתה במטרה לאפשר למורה להעניק תשומת לב רבה יותר לתלמידים. כמו כן יתבצע שינוי בשבוע העבודה של המורים במטרה לאפשר למורה לבצע את כל עבודתו בעת שהייתו בבית הספר. לשם ביצוע השינויים קיים צורך בשינוי בתנאים הפיזיים בבית הספר הכולל בניית כיתות לימוד מרווחות והקצאת פינות עבודה למורים. במהלך ניסוי רפורמת עוז לתמורה הישגי התלמידים בבית הספר עלו בעוד רמת הנשירה והאלימות ירדו. הישג חשוב נוסף היה יכולתם של המורים ללמד את התלמיד גם ערכים ולא רק חומר המיועד לבחינת הבגרות. לאור חשיבותה של הרפורמה ויכולתה לשנות את מערכת החינוך, רן ארז וארגון המורים נאבקים במטרה להביא ליישומה של הרפורמה על המערכת ופועלים לקידומה
הוסף תגובה
|
התחברות לאתר