שיווק בעידן החדש PDF הדפסה דוא
דירוג משתמש: / 0
גרועהכי טוב 
עסקים - עסקים כללי
השיעור נכתב על ידי : מנהל האתר   
שלישי, 18 נובמבר 2008 17:16

רשתות חברתיות הן הדבר החם ביותר ברשת בשנים האחרונות. פרט לעובדה שמיליונים פוקדים אותן מידי יום, נוכחותן מגוונת את אמצעי הפרסום והשיווק המסורתיים שהיו נהוגים עד כה.

ניוזלטר GONOGO סוקר את אפשרויות הפרסום החדשות באתרים בהם הפרט מרכז בידיו את עיקר הכוח

אתרי הרשתות החברתיות הפכו בשנים האחרונות לשגרה היומיומית של מיליוני גולשים ברחבי העולם במסגרתם הם מתקשרים עם חברים חדשים, חולקים תמונות, קבצי מוזיקה וקבצי וידאו. כיום, אין כמעט תחום אשר לא מאוגדת סביבו רשת חברתית כזו או אחרת כגון רשת סטודנטים (facebook), רשת אנשי עסקים (themarker café ו - linkedin) ה – CIA והרשימה עוד ארוכה. כמו כן, אם בעבר קהל היעד העיקרי של הרשתות הללו היה מבוגרים הרי שכיום ישנן רשתות חברתיות רבות הפונות לילדים.

כעקרון, הרשתות החברתיות עונות על הצורך של הפרט להרגיש שייך. עם זאת, כאשר בוחנים אותן במבט עסקי מדובר באתרים המאגדים אנשים החולקים תחומי עניין זהים מה שהופך את השיווק והפרסום בהם לאטרקטיבי במיוחד עבור חברות עסקיות קטנות כגדולות.

אחד האתגרים השיווקים הגדולים הוא כיצד חודרים לאותן רשתות מאחר וחוקי הפרסום באתרים אלה שונים מהאתרים המסורתיים. הרשתות נתפסות כסביבה אינטימית והגולשים בהם רגישים לשימוש במרחב שלהם למטרות שיווק. אי לכך, ברוב המקרים, פרסומות רגילות אינן מתקבלות בהן בברכה ואמצעי הפרסום הנפוץ כל כך בכל אתר אינטרנט, הבאנרים, כמעט ואינו קיים באתרים אלו. ההסבר לכך טמון בעובדה שפעילות הגולשים באתרים אלו מתבטאת יותר באינטראקציה בין אנשים ופחות בחיפוש אחר מוצר, כתוצאה מכך הסבירות שיקליקו על באנר או לינק כלשהוא נמוכה.

ראיה נוספת לרצון להימנע כמה שיותר מאפשרויות הפרסום הרגילות הינה החלטת אתר שיתוף קבצי הוידאו הגדול בעולםYoutube (שאינו מהוה אומנם אתר רשתי במלוא מובן המילה), אשר פרסם לאחרונה כי בכוונתו לשלב החל מהשבוע, בראשונה מאז הקמתו, פרסומות ריץ מדיה – מודעות חצי שקופות (layover) אשר יוצגו בתחתית הסרטונים כך שיכולת "ההפרעה" שלהן לצופה תהיה מינימלית. במידה והצופה לא יקליקו עליהן, הן תעלמנה תוך כ – 10 שניות. מנגד, במידה והצופה כן יקליק עליהן הסרטון המוצג ייעצר והצופה יצפה בפרסומת במסך מלא. התשלום הצפוי, אגב, על מודעות אלו יהיה לפי מודל pay per eyeball על כל 1,000 חשיפות ללא קשר להקלקה.

בנוסף, יכולות חברות המעוניינות לפרסם ברשתות חברתיות לבחור באחת או יותר מהאפשרויות הבאות:

1.    רכישת דפי פרופיל וירטואליים – אתרים דוגמת Myspace   ו – Facebook מציעים לחברות לרכוש דפים בהם הם יכולים לעלות תכנים פרסומיים לפי צרכיהן. אמצעי זה הינו קרוב ביותר לאפשרויות הפרסום המסורתיות.

2.    הכנת סרטון והעלאתו לאחד מאתרי שיתוף הווידאו - כיום עם ההתפתחות הטכנולוגית ואמצעי הצילום המקצועיים הנגישים כל כך, גם עסקים קטנים יכולים להפיק סרטונים בעלות מינימלית. עם זאת, יש לזכור כי מידי יום מועלים באתרי השיתוף הגדולים כמה עשרות עד מאות אלפי קבצים ויתכן גם מצב בו הסרט שהכנתם יהיה "זרוק" באתר מבלי שיצר את ה"באזז" הרצוי.

3.   זיהוי קבוצות צרכניות פוטנציאליות ושליחת מוצרים אליהן ע"מ שאלה יכתבו על חוויית ההתנסות שלהן. במקרה של "התלהבות" מהמוצר ייווצר שיח רחב היקף באתר על המוצר והוא עשוי לזכות לפופולאריות בזמן קצר. מחקרים מראים כי גולשים רבים מבקשים לקבל חוות דעת לפני ביצוע רכישות גדולות מחבריהם ברשת. מנגד, ישנם מקרים בהם נכתבו באתרי רשתות ביקורת גרועה על מוצר מסוים ולחברה המייצרת נגרם נזק תדמיתי רחב. ישנן דוגמאות רבות של מיילים העוברים בתפוצה מאסיבית הקוראים לפסילת מוצר כזה או אחר בטוענה מסוימת כאשר אמיתות הידיעות הללו לא תמיד נבדקת לעומק אחת מהן היא המייל שהועבר לאחרונה בו נטען כי תנובה ממחזרת חלב.

4.       שיתוף הגולשים בפעילות המאדירה את המותג – פעולה המהווה למעשה פרסום סמוי של המוצר. רגע לפני ההכרזה על הזוכה בגמר "כוכב נולד" שנערך לפני מס' ימים שודרה בטלוויזיה פרסומת עבור המותג "דוריטוס" אשר בוימה ע"י אחד הצופים במסגרת תחרות שנערכה באתר "קשת". התוצאה העסקית של המהלך הוגדרה כהצלחה גדולה, יותר – 400 איש הכינו סרטונים עבור המותג ולמעלה מחצי מיליון איש צפו בפרסומות שקבלו את הדירוג הגבוה ביותר עוד לפני שידור תוכנית הגמר.

 

יש לזכור כי החלטה על פרסום ברשתות חברתיות בדומה לכל החלטה פרסומית שיווקית צריכה להיבחן בקפידה כחלק מהתוכנית העסקית של החברה כאשר היא מגובה בזמני ביצוע, יעדים ואמצעים לבחינת אפקטיביות המהלך.  



עוד מכותב זה
עוד מאמרים מכותב זה
מדעי החיים
חוש השמיעה ממלא תפקידים חשובים רבים בחיי היומיום, כולל תפקיד מרכזי בתקשורת המילולית האנושית. גלי הקול מותמרים לאות עצבי באמצעות תאי שערה...
מדעי החיים
מערכת העצבים המרכזית כוללת את מוח הגולגולת ואת מוח השדרה (אשר ידוע גם כחוט השדרה). הם מוגנים על-ידי שכבת עצם: המוח מכוסה בעצמות הגולגולת,...
מדעי החיים
המקור של המחלה הוא מייד מתבטא של פעילות ישירה של המוח שהיא לא על רקע מטבולי, יש אחוז מהאוכלוסייה שיש להם את ההתפרצויות הללו. יש לנו ירי...
מדעי החיים
חוש הריח הוא חוש כימי. הוא עוזר לנו, בין השאר, לזהות מזונות ולהימנע ממאכלים מקולקלים שאינם ראויים לאכילה. במיני יצורים רבים הוא מסייע...
מדעי החיים
ראשית המחקר על ה - LTM הוא ב - 1885. היה זה אבינגהוז היקר (האיש בעל ההברות חסרות המשמעות) שהמציא שיטות שאפשרו לחקור את הזכרון. אבינגהוז בנה...
עוד בנושא
מאמרים קשורים
בריאות ורפואה כללי
Tricho PRP- העידן החדש של טיפולי השיער ושיטה פורצת דרך   המילה האחרונה בתחום טיפולי השיער, ה-Tricho PRP, הוא הפתרון המתקדם ביותר כיום וניתן...
קידום אתרים
עסקים רבים שגילו את הרשת החברתית הבינו כבר מזמן שמדובר על מכונה משומנת שיכולה (אם יודעים איך לעבוד אתה) להביא לעסק מאות לקוחות...
נדל\"ן ושיפוצים
יריעות ביטומניות   הקדמה הטכנולוגית מאפשרת לנו לפתח חומרים יעילים יותר, שמספקים את העבודה בצורה קלה יותר מבעבר. התפתחות זו ניכרת גם...
נדל\"ן ושיפוצים
אלומיניום הוא היהלום החדש לאחרונה השימוש באלומיניום כחומר גלם לפרוגלות נהיה פופולארי יותר ויותר. פרגולות העץ והברזל עוד קיימות, ולהן...
נדל\"ן ושיפוצים
פרגולות אלומיניום מעוצבות בעידן העיצוב המודרני כל אחד מעוניין בעיצוב אישי, כזה שיתאים לצרכים ולטעם האישי שלו. ישנם תחומים וחומרים...
מאמרים אחרונים
מאמרים אחרונים
צרכנות כללי
ספקי ציוד מגוון למשאיות ביוביות בעלי ניסיון בתחום עם כלי עבודה מקצועיים שיודעים לתת שירות אדיב ומקצועי, שמומחים למשאית ביובית תוך כדי...
ארועים - ארגון ארועים
החברות המשכירות אוהלים מיומנים באספקה ושירות עם מקצועיות ומיומנות ועם הרבה מוטיבציה ומומחים להקמת אוהלים מושכרים בכל גודל תוך כדי...
צרכנות כללי
חברות מוכרות לפתיחת סתימות בעזרת משאית ביובית שמומחים בתחומם עם הרבה וותק שיודעים לספק פתרונות להתאמת הצינור של הביובית תוך כדי התקנת...
ארועים - ארגון ארועים
משכירי אוהלים עם פטריות חימום זריזים עם מלא ידע מקצועי שיודעים לתת שירות אדיב ומקצועי, שמומחים לשירותי אוהלים תוך כדי תחזוקת ציוד...
ארועים - ארגון ארועים
חברות המשכירות אוהלי אבלים ממש מקצועיים עם הרבה ידע בתחום השירות והאספקה ומומחים להקמת אוהלים מושכרים בכל גודל תוך כדי הפעלת ציוד...
 

risom

התחברות לאתר






התחבר באמצעות:

סטודיו לצילום אופנה

אלון פורת- צילום אופנה בוקים וקטלוגים
http://alonporat.co.il

STU2

מאמרים - כל הזכויות שמורות לפרסום אתרים באינטרנט מבית אקטיביטק בע"מ קידום אתרים